Even voorstellen ....

Ik groeide op in een uitgesproken muzikale familie, stond na mijn conservatoriumstudies jaren zelf actief op het concertpodium en heb meer dan 30 jaar ervaring met realtime cueing van multicamera concert- en operaopnames voor VRT - CANVAS, EXQI, Opera Ballet Vlaanderen en de Koninklijke Muntschouwburg Brussel.

Hoogtepunten zijn ongetwijfeld de jaarlijkse Koningin Elisabethwedstrijd, de vele opnames met de Filharmonie/het Antwerp Symphony Orchestra, het Belgian National Orchestra, Pygmalion en het Vlaams Radio Orkest/Brussels Philharmonic en de magistrale opera's die ik in de Munt en de Vlaamse Opera kon capteren.

Daarnaast lucht ik mijn muzikale hart tijdens live streamings, boventiteling en live video projecties.

In de voorbije jaren zijn honderden partituren door mijn handen gegaan van zowel de grote meesterwerken als minder bekend werk. Het grote symfonische repertoire en kamermuziek maar ook het 'lichtere' werk is mij niet vreemd.  Ik leid dan ook - en nog steeds - met veel plezier de opnamecrew door muzikale wateren.

Who am I?

I grew up in an outspoken musical family. After finishing my conservatory studies, I was active on the concert stage for many years and today, Iaccumulated over 30 years of experience realtime cueing multi-camera concert and opera recordings for VRT - CANVAS, EXQI, Opera Ballet Vlaanderen and the Royal Theater of La Monnaie in Brussels.

Highlights are, undoubtedly, the annual Queen Elisabeth Competition, the many recordings with the Filharmonie / the Antwerp Symphony Orchestra, the Belgian National Orchestra, Pygmalion and the Flemish Radio Orchestra / Brussels Philharmonic, and the magnificent operas which I was able to capture at La Monnaie and the Flemish Opera.

I also feed my musical heart during live streamings, surtitlings and live video projections.

Over the years, hundreds of scores of both great masterpieces and lesser known works have passed through my hands. I have captured large symphonic works as well as chamber music, but I am also well-versed in the 'lighter' repertoire. That is why, after many years, I still very much enjoy leading the recording crew through the world’s musical waters.